05 marca

Placki ziemniaczane z mąką kokosową

Chrupiące placki ziemniaczane, smażone w głębokim tłuszczu mają wielu zwolenników, w tym mnie chyba na pierwszym miejscu ;-) Dzisiejsza wersja jest inna, zamiast mąki pszennej dodałam mąkę kokosową.
Kokos to jeden z tych produktów, których najbardziej teraz potrzebujemy Mąka kokosowa zawiera mnóstwo dobrego błonnika, a powstaje przy okazji przygotowywania domowego mleka kokosowego, o którym pisałam w poprzednim poście klik. Wiórki odciśnięte po mleku kokosowym wykładamy na dużą blaszkę, rozgniatamy widelcem i rozprowadzamy na całej powierzchni. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 100 stopni. Wiórki suszymy około 1 godziny mieszając co jakiś czas. Gdy wiórki są zupełnie suche przekładamy je do blendera i miksujemy.


Składniki:
- 1 kg obranych ziemniaków
- 2 jajka
- 100 gram mąki kokosowej
- 1/3 łyżeczki soli
- 1 łyżka octu
- olej do smażenia

Wykonanie:
Ziemniaki ścieramy na drobnej tarce. Dodajemy jajka, mąkę, ocet, sól. Mieszamy. Ciasto na placki ma być lekko płynne ale nie za rzadkie. Ilość mąki jest zależna od rodzaju użytych ziemniaków.  
Na rozgrzaną patelnię wlewamy olej i smażymy placki. Ja nakładałam na jeden placek 2 łyżki ciasta i rozprowadzałam aby nie były za grube. Smażymy na rumiany kolor i przekręcamy.



1 komentarz:

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger